BOIC-stage als extra boost voor 2012!

Intussen ben ik al een aantal weken de trainingen terug aan het opbouwen en heb ik ook mijn eerste stage al achter de rug. Dit was geen traditionele triatlonstage, maar een multidisciplinaire stage met het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) waarvoor ik eind juli een uitnodiging in de bus gekregen had. De meeste atleten die kans maken op een Olympische selectie in 2012 waren hier aanwezig. Uiteraard was ik vereerd met deze uitnodiging. Ik keek er bijgevolg ook enorm naar uit om op Lanzarote in Club La Santa te gaan trainen met 120 Belgische topatleten, waarvan sommigen heel bekend en anderen minder bekend.

Omdat mijn eigen coach omwille van professionele verplichtingen niet meekon, had ik de eer begeleid te worden door niemand minder dan Luc van Lierde. Dit alles maakte dat ik op zondag 6/11 een beetje onwennig richting Zaventem afzakte. Ter plaatse sliep ik met ex-zwemclubgenote Kim Janssens, wat het allemaal een beetje vertrouwder maakte. Zo konden we alleszins samen op ontdekkingstocht in Club La Santa. Na de vanzelfsprekende contacten met de zwemmers en de fietstrainingen met de roeiers & kayakkers leerde ik iedere dag andere sporters kennen. We waren allemaal geïnteresseerd in de ander zijn sport en streven allemaal datzelfde doel na: schitteren in Londen! Dag na dag werd door presentaties, team building activiteiten, onderlinge gesprekken en een excursie een team gevormd, waarvan iedereen in juli/augustus 2012 deel wil uitmaken. Deze stage heeft bij mij dan ook het effect niet gemist en op zondag 13/11 ging ik huiswaarts met een geweldige motivatie om er alles aan te doen om erbij te zijn in Londen!

Met interim-coach Luc van Lierde

Dankzij Sporza heb ik trouwens een mooie herinnering aan deze Olympische stage. Ik had de eer om, samen met 4 andere atleten, voorgesteld te worden in een reportage die werd uitgezonden op zondag 20/11. Voor de mensen die het gemist zouden hebben, is deze reportage te herbekijken op http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_ander_nieuws/1.1158365. Ik had de eer om als 2de, na Olympisch kampioene Tia Hellebaut, aan het woord te komen vanaf 4’05”.

Geplaatst op 29 november 2011, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

