24/08/2010 – Damme-Brugge: Wasmachine-training

Om me – ondanks mijn blessure – toch wat gemotiveerd te houden om te blijven trainen, deed ik mee aan de zwemjogging van Damme-Brugge. In 2008 had ik de 4km afgelegd in 55’38”. Mijn grote doel was dus deze tijd te verbeteren. Vermits ik in 2008 (mijn eerste triatlonjaar) nog niet echt hard aan het trainen was, mocht dat in principe geen probleem vormen.

Ik legde me op de eerste rij met het oog op een goede startpositie. Het grote nadeel in deze wedstrijd is echter dat je met 400 deelnemers tegelijk moet starten en dat het meer dan een kwartier duurt voor iedereen in het koude water is. Intussen hangt iedereen te drummen met als gevolg dat er deelnemers vooraan willen starten, die daar helemaal niet thuishoren. Het resultaat was een super slechte start waar ik nog steeds niet goed van was na 4km zwemmen. Ik geraakte helemaal verzeild in de gekende ‘wasmachine’ omdat ik vooraan niet door kon zwemmen en achteraan overzwommen werd (gelukkig trok niemand aan mijn gekwetst vinnetje 😉 ). Na een 100-tal meters werd het langzaam rustiger en kon ik nog net aansluiten bij een groepje mannen dat uiteindelijk voor de plaatsen 4 tot 8 zou zwemmen. De plaats interesseerde mij niet echt, behalve dat ik wel graag eerste vrouw wou zijn. Ik werd ook eerste dame in een tijd van 53’50”. Opdracht volbracht! Volgende doel… blijft nog een vraagteken…

Uitslag: http://www.brugsezwemkring.be/uploads/info/2010-JOGGING-uitslag.pdf

Geplaatst op 14 oktober 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

