18/09/2010 – Bedrijventriatlon Mechelen: Weer een nuttige zwemtraining

Omdat het intussen duidelijk was dat ik na een gemist BK en WK ook nog niet in de GP in La Baule zou mogen starten, deed ik op vraag van Kurt Jurgens mee in een toptrio waarin ik zwom, Ilse Geldhof fietste en Xenia Luxem het lopen voor haar rekening nam. Na een kleine maand zonder enige vorm van competitie keek ik hier enorm naar uit. Even de trainingssleur en de kiné-bezoeken onderbreken en me gewoon amuseren! Just for fun! Het mooie weer maakte het plaatje compleet.

We stonden met 3 goede zwemdames aan de start: Jolien Lewyllie, Frone Wouters en ik zouden ons vooraan tussen de mannen mengen. Ik startte naast Jolien, maar verloor haar toch uit het oog maar bij het uitkomen uit het water, stelde ik vast dat we nog steeds samen waren. Ik had op voorhand (vanwege mijn blessure) schrik om op blote voeten naar de wissel te lopen, maar het ging vlot en dankzij ‘gids’ Xenia kon ik Ilse gemakkelijk terugvinden in de wisselzone. Omdat Jolien en Frone (13″ voor ons uit het water) met gemengde teams deelnamen, lagen wij op kop van alle damesteams. Die koppositie gaven Ilse en Xenia niet meer uit handen. Onze overwinning werd op een zonnig terrasje gevierd met sponsor ‘Proreno Schilderwerken’ en ons collega-winning team van De Toerist Biking. Het was een leuk dagje en hopelijk ben ik binnenkort weer triatleet!

(c) Kurt Jurgens

Geplaatst op 14 oktober 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

