9/05/2010 – Geel: Ondanks goede conditie toch maar derde…

Geel is altijd een leuke wedstrijd omdat er zoveel clubgenoten meedoen en bijgevolg ook veel supporters aanwezig zijn!

 

Dit jaar moesten we tot zondagochtend wachten om te weten of het een kwarttriatlon, een triatlon met verkorte zwemafstand of een duatlon zou worden. De twee laatste opties waren voor mij, als sterkste zwemster, altijd in het nadeel. Aan de koude kan je echter niets veranderen en dus moest ik mij neerleggen bij de beslissing om het zwemmen in te korten tot 1000m, waardoor ik mijn voorsprong na het zwemmen stevig ingekrompen zag. 


Mijn wedstrijd liep wel vrij goed t.e.m. de 1ste loopronde. Als 1ste uit het water en heel goed gefietst! Ik kwam slechts met 50” achterstand als 2de in de wisselzone fietsen-lopen. Bij de finish had ik echter een ‘déjà-vu gevoel’: vorig jaar had ik tijdens het lopen 2 plaatsen moeten prijsgeven, waardoor ik net naast het podium viel, en ook dit jaar moest ik nog een plaats (bijna letterlijk) weggeven. De manier waarop was vooral balen: enorm harde steken kwamen op tijdens de 2de looptoer waardoor ik heb moeten stilstaan, wandelen, loslopen om ontspannen te kunnen ademhalen en de pijn weg te krijgen. Ik werd op dat moment voorbijgelopen door Sophie De Groote (héél sterk bezig dit seizoen!). Ondanks dat de steken nog niet weg waren, wilde ik haar niet laten gaan. Ik gaf de 2de plaats dus nog niet op en probeerde in haar voeten mee te lopen (wat mijn benen gemakkelijk aankonden) om geen gat te laten vallen. Even stak ik haar zelfs terug voorbij en ik had zeker het gevoel dat ik haar zou kunnen achterlaten eenmaal ik van die steken bevrijd zou zijn, maar de pijn stak terug op en ik moest weer tempo minderen. Dit was heel ontgoochelend! Ik zag het gat op Sophie groter worden en ondanks goeie benen kon ik niet meelopen. Dat is echt een rot gevoel! Tijdens de 3de looptoer kwam ik erdoor en ben ik weer echt beginnen lopen op mijn niveau. En dat ging echt goed! Ik had een super goed gevoel! Enkele mannen die mij voorbij gestoken hadden, kon ik nu als mikpunt gebruiken en relatief gemakkelijk terug ‘oprapen’. Een man van BTT vroeg me zelfs al lachend of ik mijn 2de versnelling had gevonden. Mijn 2de versnelling was het niet. Het was gewoon de 1ste, maar dan na een onderbreking. Jammer, maar helaas! Hopelijk is een slechte generale repetitie in Geel, net als vorig jaar, een garantie voor een super goed seizoen! Ik hoop op 23/5 in de ETU Cup van Strathclyde (Schotland) revanche te nemen! Op de kou ben ik alvast voorbereid Open mond 

Een pijnlijke grimas tijdens het lopen en een ontgoochelende 3de plaats op het podium.

Geplaatst op 18 mei 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

