18/04/2010 – ITU European Cup, Antalya: Eerste wedstrijd… of toch niet?

Zondag 18 april stond al lang in het rood aangekruist in mijn agenda. In Antalya zou ik  voor mijn eerste wedstrijd van het seizoen aantreden in de ETU cup. Vermits ik in het onderwijs werk en vasthang aan de schoolvakanties, leek de Paasvakantie ideaal om nog eens een goeie trainingsblok in te plannen. Bart en ik besloten om door te trainen tot aan Antalya. Ik trok dus naar het Spaanse Benicasim om in een zalig zonnetje te kunnen trainen als een profatleet. Met een voldaan gevoel trok ik op woensdag 14 april huiswaarts en op vrijdag 16 april zou ik op het vliegtuig stappen richting Turkije. Ondanks de zware trainingen en een loopachterstand na een knieblessure, zag ik het volledig zitten. Het zou afwachten zijn wat de vermoeidheid bracht, maar ik had er een goed oog in om de selectienorm voor het EK (4 juli) te halen. Donderdag vertrok ik naar de zwemtraining en ik hoorde net het einde van het nieuwsbericht over de IJslandse vulkaanuitbarsting en het bijhorende vliegverbod. In het begin dacht ik dat het zo’n vaart wel niet zou lopen maar naarmate de uren vorderden, zag het er steeds minder naar uit dat we zouden kunnen afreizen naar Antalya. Dju, dju, dju…!

Bij onze terugvlucht uit Spanje was er nog geen aswolkje te bespeuren.

 

Achteraf bij het zien van de uitslag werd de ontgoocheling des te groter: ploegmaat bij Charleville, Olga Dmitrieva (RUS), won de wedstrijd met 1’ voorsprong op de tweede. Vorig jaar was de stand tussen ons 5 – 2 in mijn voordeel. Je hoort mij niet zeggen dat ik haar geklopt zou hebben (bij aanvang van het seizoen zijn voorspellingen altijd moeilijk), maar een plaatsje op het podium had misschien wel binnen de mogelijkheden gelegen. Een gemiste kans voor de EK-selectie, wat extra ITU-punten en misschien wel een podiumplaats!

Vermist eerder ook al de geplande ETU cup van Funchal (16 mei) geannuleerd werd o.w.v. de economische crisis, vallen al mijn geplande ETU cups weg. Dus moet ik nog voor de eerste wedstrijd van het seizoen al mijn wedstrijdkalender aanpassen. We hebben besloten om op 23 mei naar de ETU cup van Strathclyde (GBR) af te reizen i.p.v. deel te nemen aan de GP in Duinkerke. Hopelijk kan ik daar voor mijn EK-selectie gaan en een mooie stap voorwaarts zetten in het ITU-klassement! Wedstrijdritme zal ik gelukkig al kunnen opdoen op 25 april in de Ladies Run 5km in Antwerpen en op 9 mei in de kwarttriatlon van Geel. Ik kijk er alvast naar uit!

Geplaatst op 22 april 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

