5/07/2009 – Holten (Nederland): EK Olympic Distance

Dankzij mijn prestaties op de Grand Prix in Duinkerke en Beauvais, kreeg ik de kans om mee te doen aan het EK Olympic Distance (kwarttriatlon) op 5/7. Net geen jaar na mijn 1ste kwarttriatlon in Kortrijk (6/7/2008) stond ik aan de start van dit EK in Holten, mijn internationale doop op deze afstand en al meeteen een EK. Het was dus ook een stap in het onbekende, waardoor we vooraf moeilijk een doel konden stellen. De bedoeling was vooral ervaring op te doen en dat is zeker en vast gelukt!
Aangezien ik nog geen ITU-punten had, startte ik met het hoogste startnummer en kon ik pas als laatste mijn startplaats op het ponton kiezen. Geen ramp, dan moest ik daar al niet te veel over nadenken en je komt uiteindelijk toch in de massa terecht. Mijn start was goed, maar ik vond toch niet direct m’n plaats in de groep. Echt in de voeten heb ik dus niet kunnen zwemmen en bij het duiken voor de 2de zwemronde kwam er nog water in mijn brilletje. Kom ik hierdoor misschien de 5-tal seconden tekort om mee te fietsen in de kopgroep? Ik heb nog met een Birgit Cals-Berk (NED) geprobeerd de aansluiting te vinden, maar dit was heel moeilijk op de vlakke aanloopstrook! Net op het einde van deze strook werden we dan ook opgenomen in de 2de fietsgroep (met de Olympische kampioene van Athene). In deze groep kon ik gemakkelijk standhouden, waardoor ik nog voldoende reserves had om een goed loopnummer neer te zetten om uiteindelijk als 25ste van de 40 finishers aan te komen.
Het was een super leerrijke ervaring! De sfeer en het parcours waren ook de moeite! Bij het doorkomen na de 1ste loopronde hing ik net achter een Birgit Cals-Berk en dankzij het enthousiasme van haar Nederlandse thuissupporters ging ik mee op wolkjes lopen en stak ik haar plots moeiteloos voorbij (misschien was dit nu ook weer niet de bedoeling van de Nederlandse supporters, al bleven ze achteraf wel sportief supporteren voor mij  Lachebek ). Maar hét toppunt waren natuurlijk enkele Atriac-supporters en trainer/coach Bart die speciaal naar Holten gekomen waren! Super hard bedankt!!! Ook bedankt aan iedereen, die berichtjes, mailtjes e.d. stuurde!
Geplaatst op 18 maart 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

