20/09/2009 – Mechelen: gemakkelijke winst

Deze wedstrijd mocht ik zonder tegenslag niet verliezen maar toen ik voor de start hoorde dat Alexandra Tondeur (deelnemer EK U23 en ondanks inschrijving in Ieper) toch in Mechelen aanwezig was, kreeg ik even schrik. Het zou niet gemakkelijk worden, dacht ik!

Ik kon met Jolien een mooie voorsprong bij elkaar zwemmen en samen begonnen we aan het fietsen. Jolien was t.o.v. Izegem een pak sterker in het fietsen en zo konden we het gat op onze achtervolgers uitbouwen tot bijna 5 minuten. Dit mocht ik dus niet meer afgeven in het lopen! In Mechelen kan je elkaar goed zien tijdens de wedstrijd, dus ik keek regelmatig naar de overkant van het kanaal om te kijken waar de eerstvolgende dames zaten en dan vooral Alexandra, die mij vorig jaar in Mechelen als een wervelwind voorbij gelopen was en mij naar een 4de plaats had verwezen. Het gat bleek redelijk groot, maar het loopparcours was nog lang en ik wou niet hetzelfde als vorig jaar voorhebben. Na het keerpunt (op ongeveer ¾ van het loopparcours) zag ik dat Alexandra nog niet te zien was en kon ik (met de wedstrijd van La Baule komende zaterdag in het achterhoofd) gecontroleerd uitlopen zonder tot het uiterste te moeten gaan. Jolien werd uiteindelijk nog mooi 2de op 3’39” en Alexandra eindigde op net geen 5’. Als ik de erelijst van Mechelen bekijk, vind ik het een hele eer dat mijn naam daar vanaf nu ook tussen staat!

Dit was de enige wedstrijd die ik vorig en dit jaar meegedaan heb, dus kon ik hier eens kijken wat mijn progressie t.o.v. vorig jaar was. Zwemmen deed ik 20” sneller (op de oorspronkelijke uitslag bleek dit 5" trager, maar de wisseltijd zat in onze zwemtijd, oef!). Dit jaar fietste ik 5’ sneller dan vorig jaar, maar dit is moeilijk te vergelijken omdat het fietsparcours anders was (wel ongeveer even lang). Het loopparcours was wel exact hetzelfde en daar liep ik zo’n 4’30" sneller op dan vorig jaar! Daar zitten ongetwijfeld de trainingsschema’s van Bart Decru voor iets tussen  Lachebek !

Voor mezelf een mooie afsluiter van mijn geslaagd Belgische seizoen, maar ik ga wel nog een maandje door! Er volgt nog een GP in La Baule (26/9) en ik kijk vol verwachting uit naar mijn ‘ETU-doop’ in Alanya (Turkije) op 25/10! Mijn seizoen kan al lang niet meer stuk, maar op die laatste 2 wedstrijden wil ik toch ook nog het beste van mezelf geven om me te meten met de internationale concurrentie!

Geplaatst op 18 maart 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

