19/07/2009 – GP Tours: weggeblazen door de wind

De GP van Tours was voor mij de eerste keer dat ik geen ‘rustweek’ had voor een wedstrijd. Al van bij de zwemstart voelde ik dus ook de gevolgen van een zware trainingsweek in mijn benen. Over het 1ste deel van het zwemmen was ik echt niet tevreden. Al voor de start zakte een deel van het ponton naar de bodem en stonden we tot halverwege onze kuiten in het water. Op enkele foto’s is te zien dat onze ploeg daar bijna het grootste nadeel van ondervond (foto: rode badmutsen in het midden).
Echt duiken zat er dus niet meer in. Wat in Duinkerke wel goed gelukt was (wegzwemmen uit de massa), liep deze keer totaal fout. Ik zat vast in de groep en iemand van Montpellier had het echt op mij gemunt: langs links zwemmen en over mijn rug mijn rechter schouder vastpakken en me naar achter trekken, kloppen uitdelen,… Echt per ongeluk leek me dat niet meer! Maar goed, dat zijn dingen die erbij horen (al hoop ik dit niet te veel mee te maken). Gelukkig was er het keerpunt op 400m waar ik een kans zag om naar de buitenkant te zwemmen. Zo heb ik toch nog veel plaatsen kunnen goed maken. Bij de kleine kopgroep geraakte ik niet meer en de 2de groep was ook net weggeglipt, maar die heb ik dan toch na een halve ronde nog kunnen inhalen. Het ging er hard aan toe, waardoor we na 3 ronden erin slaagden aan te sluiten bij de kopgroep. In de laatste rechte lijn (met stevige wind op kop) viel er echter een gat voor mij, waardoor ik een 10-tal seconden later in de wissel kwam. Gelukkig ging het lopen goed en kon ik nog een pak mensen passeren zonder zelf door anderen ingehaald te worden. In de sprint kon ik ook nog een Britse kloppen, die toch al top 4 gehaald had in Duinkerke  Lachebek . En de 2de top-20 plaats is binnen!
Geplaatst op 18 maart 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

