15/08/2009 – BK Olympic Distance Izegem: Belgisch kampioen (bis)

15/08/2009, wat een mooie dag in Izegem: mooi weer, mooie Atriac-prestaties en …. geweldige Atriac-supporters! Bij de laatste passage langs hen (toen ik zeker was dat er niets meer fout kon lopen) heb ik echt kippenvel gekregen!!! Jullie waren echt geweldig!!!
De wedstrijd zelf begon goed: zwemmen zonder wetsuit is zeker niet in mijn nadeel en ik had vlug de juiste voeten te pakken. We kwamen met z’n drieën met bijna 2’ voorsprong uit het water. Dankzij de micro konden we dat nog net volgen bij het afrijden van de Grote Markt. Ik had verwacht dat de achtervolgers (en sterke fietsers) wel bij ons zouden komen en was vooral naar het einde toe op mijn hoede voor hen, maar niemand te zien. Ik begon dus met een mooie voorsprong te lopen, maar 10km is lang en je weet nooit wat er kan gebeuren (zeker met de hitte). Dankzij enkele mensen kon ik na iedere ronde perfect mijn voorsprong horen. Die werd nog steeds groter. En wat was ik blij dat de mannen ook aan het lopen begonnen waren. Zo had ik vanaf de 2de ronde heel wat richtpunten om te vermijden dat mijn looptempo zou zakken. Aan de finish had ik 2’46” voorsprong op titelverdedigster Joke Coysman (2de) en 5’31" op Karolien Geerts (3de). Wow zeg, wat een dag! Zo’n grote voorsprong had ik echt niet verwacht! Na Antwerpen was dit weer een leuk feestje!
Dat was een mooie afsluiter van mijn 5 verlofweken, waarin ik de gelegenheid had om als een prof te trainen. Dit was duidelijk te merken aan de stap die ik voelbaar vooruit gezet heb gedurende deze periode. Daarna was het ‘back to reality’ en weer aan het werk met het gekende puzzelen en plannen om mijn trainingen afgewerkt te krijgen.
Geplaatst op 18 maart 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

