13/06/2009 – GP Beauvais: dé ultieme inhaalrace

Op 13/6 stonden we aan de start van de 2de GP van dit seizoen. Jammer genoeg stonden we om verschillende redenen niet voltallig aan de start, maar dat weerhield ons niet om te strijden voor het team. Het werd mijn eerste ervaring met een ‘beach start’, maar dat is me niet zo goed bekomen. We mochten van de scheidsrechters niet in het water gaan om te voelen hoe diep het was. Bij de start mistrapte ik me volledig waardoor ik in het water viel zonder me goed te kunnen afzetten. In plaats van uit de ‘wasmachine’ weg te sprinten, zat ik halfweg nog steeds in een groep zwemmers onder mijn niveau. Trekken, duwen, watertrappelen,… ik geraakte langs geen kanten weg. Bij de boei zag ik de kans om naar de buitenkant van het pak te zwemmen en zo een inhaalrace in te zetten. Tot mijn grote verbazing kwam ik nog goed vooraan uit het water (12de). Na een spurt richting wisselzone en een snelle wissel had ik de kopgroep nog in mijn vizier. Eenmaal op de fiets geraakte ik er op enkele meters na niet bij. De beklimming die kort daarop volgde deed er ook geen goed aan. Volledig buiten adem werd ik ingehaald door een volgend groepje, waaronder ploegmaatje Karolien Geerts. Dat gaf me extra motivitie om aan te klampen en zo kwamen we toch nog bij de kopgroep. Als één van de laatsten kwam ik de wissel binnen en begon ik aan mijn inhaalrace in het lopen. Eenmaal op mijn positie bleef ik hangen op een groepje van 4, waaronder Belgisch kampioene Céline Rositano. In Duinkerke was ik eerste Belgische, maar dit leek me nu niet te lukken. Tot op een km van de aankomst plots nog een versnelling kon plaatsen en 4 plaatsen kon winnen. Ik eindigde 13de én opnieuw eerste Belgische. Ik was super gelukkig! De slechte zwemervaring had ik kunnen rechttrekken, mijn eerste top 20-plaats was binnen en ons team schoof ondanks alles toch op van plaats 10 naar plaats 9.
 
Geplaatst op 18 maart 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

