1/08/2009 – BK sprint Antwerpen: Belgisch Kampioen

Eindelijk nog eens een wedstrijd in België vlakbij mijn vrienden, familie en clubgenoten. En dan nog wel een BK in eigen stad! Ik hoef er niet bij te vertellen welk doel ik vandaag voor ogen had. We lieten niets aan het toeval over om hier goed voor de dag te komen: tijdens de zomer had ik 5 weken verlof wat me de kans gaf me optimaal voor te bereiden op het BK sprint en OD, ik mocht de wedstrijdwielen van Heidi Veramme lenen (partner van trainer Bart Decru) en had de dag voorzien het fietsparcours al verkend… Ik kwam in optimale omstandigheden aan de start.
De wedstrijd verliep zoals verwacht. Ik kwam als 2de uit het water, waarna alle favorieten samen kwamen bij het fietsen en het verschil zou in het lopen gemaakt worden. Enkel medefavoriete én harde loopster Sofie Hooghe moest afhaken tijdens de fietsproef. In een groepje van vijf kwamen we de wisselzone binnen. Dankzij een snelle wissel begon ik als eerste te lopen op de voet gevolgd door mijn kompanen. Ik had de afgelopen weken op training veel vertrouwen in mijn lopen opgedaan, maar je moet toch altijd afwachten hoe de anderen in vorm zijn. Uiteindelijk bereikte ik de finish met 54" voorsprong op Joke Coysman (2de) en 1’22" op Sofie Hooghe (3de).
Geplaatst op 18 maart 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

