10/05/2009 – Geel: op een zucht van het podium… zucht!

Na een verpulvering van mijn persoonlijk record van 18’31" naar 17’22" op de Ladies Run 5km in Antwerpen en een succesvolle verdediging van onze Belgische ploegentitel, stond ik op 10/5 aan de start van de triatlon in Geel.
De eerste kwarttriatlon van het seizoen bleek al onmiddellijk een wedstrijd waarop bijna alle toppers aanwezig waren. Er waren er enkelen bij waartegen ik tot hiertoe nog niet in wedstrijd was gekomen. Dus dit was een ideale waardemeter voor mij.
Wij startten met de heren veteranen maar na een 400-tal meter in de voeten van één van hen, bleek al snel dat ik maar beter voorbij kon steken om op mijn eigen tempo verder te zwemmen. Met zo’n 40” voorsprong kwam ik uit het water. Na een 15km fietsen, kwam de 1ste veteraan voorbij en rond de 25ste km passeerde Sofie als 1ste dame, waarna ik ze nog een tijd in zicht hield maar uiteindelijk moest laten gaan. Bij het aankomen in de wisselzone zaten we met 3 dames bij elkaar en konden we beginnen lopen voor plaatsen 2 t.e.m. 4. Na een goede wissel verliet ik als 1ste van ons 3 de wisselzone met Tine Deckers op mijn hielen. Toen ze mij voorbij stak, kon ik nog een km of 3 in haar zog blijven. Maar toen ik haar moest lossen, kreeg ik op mijn beurt Marjolein Truyers op mijn hielen voor de laatste 1,5 toer en begon ik te twijfelen: voor haar blijven lopen of haar de kop opdringen, kwestie van haar niet uit de wind te zetten. Ik ben gewoon mijn tempo blijven lopen in de hoop dat ze toch zou begeven, maar het mocht niet zijn. Bij het ingaan van de laatste bocht zette ze haar versnelling in, waarop ik moest passen. Het werd dus een 4de plaats. Hier speelde misschien wel een gebrek aan ervaring mee en dit was dan ook balen voor mij!
Na de 1ste ontgoocheling om die 4de plaats, kon ik echter toch tevreden zijn over de progressie die ik gemaakt heb t.o.v. 2008. Het verschil met de tegenstand is al een pak kleiner geworden!

Geplaatst op 18 maart 2010, in Geen categorie. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

